Oron som aldrig har ett slut!

Ja då var tiden inne för att ta sig till läkaren och få ett svar på VARFÖR det inte funkade för oss att genom naturlig gång få bli föräldrar. Stressen och oron denna morgon fick mig att må dåligt och jag visste att jag behövde be till Gud och lägga hela denna situation i hans händer men jag gjorde inte utav stress. Vi kom till läkaren kl: 09.00 på Vallentunas vårdcentral. Läkaren hade alla provsvar framför sig och hon skulle självklart börja med att fråga oss om vi hade funderat på adoption och där just då i denna stund tänkte jag att det var kört!! VARFÖR tar hon upp något sånt i början på vår besök??? kan minnas känslan av vilken kallsvett jag fick i hela kroppen....

                                                              Kallsvett Emoji med den Luma matten

Jag o C tittade på varandra och sa, - vi har absolut inga problem med det eftersom vi båda gärna ville adoptera ett barn från ett annat land om det skulle vara Guds vilja så klart.
Jag kunde inte låta bli och frågade - vi kan inte bli föräldrar eller hur??
Läkaren sa -ohhh absolut kan ni det men ....ja den där MEN et gav mig ännu en stress...

- Självklart kan ni det men ni kommer behöva få hjälp från en IVF klinik !! fortsatte hon

Då, ja då ska ni veta kom det en smula glädje i mitt hjärta när läkaren fortsatte berätta om processen och att många par har behövt gå igenom IVF behandlingar för att få bli föräldrar och att det absolut inte var något ovanligt!
Så vi var inte konstiga bara för att vi skulle behöva göra IVF.
Anledningen till att vi behövde hjälp var p.g.a. att mina hormoner inte var som dem skulle och att det gjorde att vissa månader hade jag inte ens ägglossning och det förklarade ju alla 100 ägglossningsstickor som jag hade använt månad efter månad utan den där glada gubben på stickan!!

              hjalpmedbebis

Vi skulle hem och vänta på ännu en tid från en IVF klinik som skulle gå genom landstinget vilket skulle kunna ta upp till ett år med tanke på att det var långa väntetider.
Det enda jag skulle göra var att börja äta D- vitaminer och ta det lugnt göra annat än att sitta och vänta....hmmm lätt för dig att säga tänkte jag för mig själv när läkaren sa det!

Jag o C bestämde oss för att börja att be varje dag och lägga allt i Guds händer för det var endast Jesus som kunde göra detta möjligt för oss.
Saker och ting gick fortare än förväntat och vi fick en kallelse 15-01-2016 från Livio fertilitetscentrum Kungsholmen att vi hade fått en tid till att få börja vår första behandling.


Gud vad glada vi var och längtade till att det skulle bli den 15:e så att vi kunde få komma dit och jag började att planera i mitt huvud att om vi börjar behandlingen och allt gick som det ska skulle jag kunna få föda vår efterlängtade barn i november samma år och allt skulle vara såååååå bra och vi skulle slippa den här stressen och leva lyckliga i alla våra dagar!!!


MEN.... som sagt man kan alltid hoppas att allt går som man själv vill men det är Gud som väljer tiden inte vi!
Vad som hände på vår första behandling kommer du få läsa om på mitt nästa inlägg på bloggen....:)

                                                           Bildresultat för väntans tider

                            "Var alltid glada, be ständigt och tacka hela tiden Gud. 
                            Gör så, det är Guds vilja i Kristus Jesus." 1 Thess 5:16-19

BE BLESSED!!!



///Elli 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Prövningar i livet...

När man når botten....

Är det en dröm eller verklighet??